ده محصول مایکروسافت که در تکنولوژی تحول ایجاد کرد
بهترین و بروز ترین وبلاگ درباره تکنولوژی
ده محصول مایکروسافت که در تکنولوژی تحول ایجاد کرد
دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 17:7 | بازدید : 251 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

 

مايکروسافت شرکت وسيعي است که توسط بيل گتس تاسيس شده است و تا کنون خدمات و محصولات بسياري را در زمينه تکنولوژي و کامپيوتر ارائه داده است که از هر نظري مورد استقبال قرار گرفته اند. امروز در گويا آي تي مي خواهيم نگاهي کوتاه به ۱۰ تا از بهترين محصولات اين شرکت داشته باشيم. پس در ادامه با ما همراه باشيد.

 
۱٫ويندوز ايکس پي
 
ويندوز ايکس پي يکي از محبوب ترين سيستم عامل هاي جهان است پس از خاتمه دادن ويندوز اييکس پي هنوز هم توسط برخي کاربران استفاده مي شود. ويندوز ايکس پي تحقق بخشيدن رويا بود چراکه کاربران را از محيطي يکنواخت و کلاسيک به محيط زيبا، گرافيکي و مدرن آورد.
 
۲٫ آفيس
 
آفيس يکي از ساده ترين و مفيد ترين ابزار توسعه يافته مايکروسافت است که در طول سال تکامل يافته و به يکي از بهترين مجموعه ها در بازار امروز بتبديل شده است. سال گذشته مايکروسافت آفيس را براي آي پاد منتشر کرد و اکنون ورد، اکسل و پاور پوينت آن به عنوان بهترين برنامه استفاده مي شود. اين ابزار در طي يک سال بيش از ۱۲ ميليون بار دانلود شده است.
 
۳٫ مايکروسافت داس
 
واژه DOS مخفف «Disk Operating System» بوده و سيستم عامل کامپيوترهاي سازگار با آي بي ام است که محبوب ترين نسخه آن يعني MS-DOS در سال ۱۹۸۰ منتشر شد. پس از آن رايانه ها مبتني بر سيستم عامل داس ساخته شدند.
 
۴٫ ايکس باکس
 
مايکروسافت به عنوان يکي از مشهور ترين و بهترين شرکت هاي نرم افزاري شناخته مي شود اما مي توان گفت که يکي از اصلي ترين حرکت هاي آن که بر محبوبيت اين شرکت افزوده است ساخت و راه اندازي ايکس باکس است. ايکس باکس يک کنسول بازي بوده که براي گيمر ها عرضه شد اکنون آخرين مدل اين دستگاه ايکس باکس وان است و به عنوان نسل هشتم کنسول هاي بازي در ماه مي ۲۰۱۳ معرفي شد.
 
۵٫ MSN messenger
 
مسنجر MSN به عنوان محبوب ترين مسنجر فوري جهان شناخته شد که براي اولين بار در سال ۲۰۰۵ عرضه شد. اما مايکروسافت با ارئه اسکايپ آن را منسوخ اعلام کرد و ديگر همه به اسکايپ روي آوردند.
 
۶٫ هاتميل – Hotmail
 
سرويس هاتميل در سال ۱۹۹۷ راه اندازي شد و مايکروسافت آن را حدود ۴۰۰ مييليون دلار خريداري کرد. راه اندازي آن با نام ام اس ان هاتميل آغاز شد که دومين سرويس ايميل رايگان پس از ياهو محسوب مي شود. هاتميل در سال ۲۰۱۱ نيز حدود ۳۶۰ ميليون کاربر فعال داشت و در اکتبر همان سال آخرين نسخه آن عرضه شد و پس از آن مايکروسافت سرويس Outlook را براي جايگزيني آن طراحي کرد.
 
۷٫ Outlook
 
اين سرويس به عنوان مديريت اطلاعات ايميل راه اندازي شد که همراه با مجموعه آفيس منتشر شد که البته شامل يک سرويس رايگان ايميل هم مي شود.
 
۸٫ ويندوز ۱۰
 
ويندوز ۱۰ آخرين نسخه از سيستم عامل ويندوز است که پس از ويندوز ۸٫۱ معرفي شد. ويندوز ۱۰ براي اولين بار در يک رويداد در تاريخ ۸ مهر ۱۳۹۳ پرده برداري شد. اين ويندوز ارتقا از ۷ و ۸ را ممکن مي سازد. سيستم عامل ويندوز ۱۰ براي رايانه هاي شخصي، موبايل تبلت به کار مي رود که قابليت يکپارچه سازي را نيز دارد. اکنون نسخه پيش نمايش اين سيستم عامل به صورت رايگان در دسترس عموم قرار دارد و نسخه اصلي آن به زودي در بازار ديده خواهدشد.
 
 
۹٫ کورتانا
 
کورتانا نام دستيار شخصي هوشمند در ويندوز فون ۸٫۱، مايکروسافت و ويندوز ۱۰ است. نام اين اپليکيشن برگرفته شده از شخصيت کورتانا مي باشد که اين شخصيت داراي هوش مصنوعي در مجموعه هيلو است.عملکرد اين اپليکيشن همانند سيري در سيستم عامل iOS اپل است. اين دستيار صوتي مي تواند صداي کاربر را تشخيص دهد و همچنين کارهاي روزمره را به آن يادآوري کند. البته کورتانا ويژگي هاي فراتري را به ارمغان مي آورد.
 
۱۰٫ DirectX
 
و در آخر DirectX مجموعه اي از فن آوري هاي چند رسانه اي است که براي بازي هاي رايانه اي در ويندوز منتشر شد و از زمان توسعه دهنده گان ويندوز ۹۵ نيز وجود دارد.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نظر سنجی

به مطالب وبلاگ چه امتیازی میدهید؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 51412
تعداد مطالب : 95
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر خودرو و تکنولوژی و آدرس cartec.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 95
:: کل نظرات : 13

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 23
:: بازدید ماه : 72
:: بازدید سال : 1452
:: بازدید کلی : 51412