بهترین و بروز ترین وبلاگ درباره تکنولوژی
سیستم عامل ابری ویندوز به احتمال زیاد تا سال 2020 از راه می رد
شنبه 19 ارديبهشت 1394 ساعت 15:50 | بازدید : 221 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

مايکروسافت اعلام کرده که پس از انتشار رسمي ويندوز 10، تمام کاربران قادر خواهند بود دستگاه خود را بصورت رايگان به اين نسخه از ويندوز بروزرساني کنند. اين موضوع گمانه‌هاي زيادي را مطرح کرده و انتشار اطلاعات حاکي از آن است که مايکروسافت تا سال 2020 سيستم‌عامل خود را مبتني بر کلاد منتشر خواهد کرد.

 
اعلام بروزرساني رايگان نسخه‌هاي پيشين ويندوز به ويندوز 10 گمانه‌هاي بسياري را در مورد سياست‌هاي آينده‌ي مايکروسافت مطرح کرده است. بسياري از دوستداران ويندوز در کنار سرمايه‌گذاران و تحليل‌گران بازار مشتاقانه درصدد اطلاع از آينده‌ي سيستم‌عامل مايکروسافت هستند.
 
تئوري غالب در مورد آينده‌ي ويندوز را بايد در دگرديسي اين کمپاني نرم‌افزاري جستجو کرد. مايکروسافت که به صورت سنتي يک کمپاني نرم‌افزاري به شمار مي‌رود، در حال تبديل شدن به شرکتي است که از مدل ارائه‌‌ي نرم‌افزار در قالب سرويس تبعيت خواهد کرد. مايکروسافت با نزديک شدن به زمان عرضه‌ي رسمي ويندوز 10، در حال تغيير و ارائه‌ي سرويس‌هايي براي استفاده در ويندوز 10 و ساير سيستم‌عامل‌ها است. در واقع با توجه به شواهد موجود مي‌توان به روشني ديد که تبديل شدن به يک کمپاني ارائه‌ي سرويس‌هاي نرم‌افزاري هم‌اکنون فراتر از يک تئوري است.
 
فاش‌کننده‌ي نام آشناي روسي که WZor نام دارد نيز توئيت‌هايي را در رابطه با همين موضوع منتشر کرده است. با نگاهي به اين توئيت‌ها مي‌توان به روشني ديد که تئوري مطرح شده در مورد تبديل شدن مايکروسافت به يک کمپاني سرويس دهنده به جاي ارائه‌ي نرم‌افزار رنگ واقعيت به خود مي‌گيرد. فاش‌کننده‌ WZor معتقد است که ويندوز در حال گذر از يک دوره‌ي انتقالي است و مايکروسافت سيستم‌عامل خود را تا سال 2020 تبديل به يک سيستم‌عامل مبتني بر کلاد خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده در اين توئيت، در حال حاضر نيز افرادي در مايکروسافت در حال کار روي نسخه‌ي ابري ويندوز هستند و پس از تکميل آن، اين نسخه از سيستم‌عامل در قالب يک بروزرساني براي ويندوز 10 منتشر خواهد شد.
 
با ورود به حوزه‌ي ارائه‌ي سرويس‌هاي رايگان، ديگر راه برگشتي در کار نيست. توسعه‌دهندگان، توليدکنندگان محتوا و کسب و کارها در پي يافتن راه‌هاي پايداري هستند که بتوانند خدماتي را بصورت رايگان يا با هزينه‌ي کم ارائه دهند. شماري از خدمات ارائه شده مشمول هزينه‌‌ي اندکي به‌عنوان آبونمان ماهيانه است و در مقابل شماري ديگر نيز از مدل‌هاي ديگري استفاده مي‌کنند. مايکروسافت نيز بايد بهترين روش را براي ارائه‌ي خدمات انتخاب کند.
 
اولين گمانه‌ها در خصوص ارائه‌ي ويندوز در قالب سرويس ابري توسط WZor و در آوريل سال 2014 ميلادي مطرح شد. وي گزارش داد که مايکروسافت در حال کار براي توسعه‌ي نسخه‌اي از ويندوز با عنوان ويندوز کلاد است. در آن زمان ويندوز کلاد سيستم‌عاملي عنوان شد که براي استفاده از تمام امکاناتش نياز به اتصال اينترنت پرسرعت الزامي بود. در حالت آفلاين، اين سيستم‌عامل توانايي انجام کارهاي پايه‌اي را در اختيار کاربران مي‌گذارد. در واقع، چنين سيستم‌عاملي در واقع شبيه به چيزي است که گوگل در قالب سيستم عامل کروم ارائه مي‌دهد.
نظر شما در اين خصوص چيست؟ آيا مايکروسافت نيز از چنين روشي در آينده پيروي خواهد کرد؟
 
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


اقداماتی که پس افتادن گوشی در آب باید انجام داد
شنبه 19 ارديبهشت 1394 ساعت 15:36 | بازدید : 575 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

اين روزها کمپاني هاي زيادي گوشي هاي ضد آب خود را روانه بازار کرده اند.اما طراحي و توليد يک گوشي ضد آب محدوديت هايي را هم به دنبال دارد.همين محدوديت ها باعث شده تا شرکت هاي بزرگي همچون سامسونگ و ال جي از خير ضد آب کردن پرچم داران جديد خود بگذرند و همان طور که ميدانيد گلکسي اس ۶ ، اس ۶ اج و ال جي جي ۴ ضد آب نيستند.در اين مطلب کاري با دلايل متعدد ضد آب نساختن اين گوشي ها نداريم.امروز مي خواهيم به شما ياد دهيم که اگر گوشي گرانقيمت شما در آب افتاد چه اقداماتي را انجام دهيد.

اينکه تلفن همراه در آب بيفتد امر غريبي نيست. اما اگر چنين چيزي پيش آمد آيا بايد تلفن را دور انداخت؟ بهتر است قبل از دور انداختن تلفن اين توصيه‌ها و بايدها و نبايدها را بخوانيد :
اقداماتي که پس از افتادن تلفن همراه در آب بايد انجام داد:
● اول: هرچه سريع‌تر تلفن‌تان را از آب دربياوريد.
 
● دوم: فورا آن را خاموش کنيد
 
● سوم: بخش پشتي و هرچه در آن است را خارج کنيد. اين شامل باتري و قسمت‌هاي قابل جدا شدن از گوشي مي‌شود.
 
● چهارم: بخش‌هايي که جدا کرده‌ايد را با دستمال يا پارچه کتاني خشک کنيد.
اقداماتي که نبايد انجام بدهيد:
 
● به هيچ وجه تلفن را براي خشک کردن داخل فر يا روي شوفاژ نگذاريد.
 
● فکر خشک کردن تلفن از طريق سشوار را کاملا از سر بيرون کنيد. چون اين کار احتمال پاشيدن آب به بخش‌هاي داخلي و گوشه و کنارهاي سالم مانده و خراب‌تر شدن دستگاه را بيشتر مي‌کند.
پيشنهاداتي براي بهتر خشک شدن گوشي تلفن همراه:
بهترين کار اين است که بعد از خشک کردن تلفن در آب افتاده با دستمال، آن را در يک کيسه پلاستيکي حاوي تکه‌هاي ژل سيليکا بگذاريد و چند روزي به آن فرصت بدهيد تا کل آب آن گرفته شود.
ژل سيليکا قابليت جذب آب بالايي دارد و به راحتي مي‌توان آن را تهيه کرد.
اما اگر به آن دسترسي نداريد چند دانه برنج هم تقريبا کار ژل سيليکا را انجام مي‌دهد. همجواري دانه‌هاي برنج با تلفن همراه شما در يک کيسه پلاستيکي دربسته و بدون هوا به مدت چند روز احتمالا همه قطرات آب پنهان شده آن را مي‌گيرد.
بعد از ۲ تا ۳ روز دستگاه را از پلاستيک خارج کرده و روشنش کنيد. به احتمال زياد دستگاه‌تان مثل قبل کار خواهد کرد.
و توصيه آخر اينکه: سعي کنيد براي گوشي تلفن همراه‌تان يک جلد ضد آب تهيه کنيد تا در صورت افتادن در آب، آسيب کمتري ببيند.
 

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


اندروید با ۵۳ درصد محبوب ترین سیستم عامل موبایل شد
شنبه 19 ارديبهشت 1394 ساعت 15:24 | بازدید : 238 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

 شرکت تحقيقاتي ComScore آخرين

گزارش آماري خود در مورد بازار گوشي‌هاي هوشمند در آمريکا را منتشر کرد و مشخص شد اندرويد همچنان محبوب‌ترين سيستم‌عامل موبايلي در اين کشور است که البته طي فصل گذشته سهم آن در بازار گوشي‌هاي هوشمند اندکي کمتر شده است.

 
در اين بررسي مشخص شد سيستم‌عامل اندرويد در سه ماه قبل از دسامبر 2014 صاحب 53.1 درصد از بازار گوشي‌هاي هوشمند در آمريکا بوده است که اين رقم براي سه ماه قبل از مارس 2015 با کاهش 0.7 درصدي به 52.4 درصد رسيد.
 
سيستم‌عامل iOS اپل در فصل پاياني سال قبل 41.6 درصد از اين بازار را در اختيار داشت که توانست در نخستين دوره سه ماهه امسال سهم خود را به 42.6 درصد برساند.
 
رتبه سوم اين ليست به ويندوز فون مايکروسافت تعلق داشت که فصل پاياني 2014 صاحب 3.4 درصد از بازار بود و در فصل نخست امسال 3.3 درصد از بازار را تصاحب کرد و پس از آن بلک‌بري و سيمبين به ترتيب با 1.6 و 0.1 درصد حضور داشتند.
 
اما از نظر برندهايي که بيشترين بازار آمريکا را در اختيار گرفتند، اپل با 42.6 درصد رتبه نخست را به خود اختصاص داد و پس از آن سامسونگ با 28.3 درصد و ال‌جي با 8.4 درصد قرار داشتند.
 
دو شرکت موتورولا و HTC نيز با سهم 5.0 و 3.8 درصدي در فصل نخست سال 2015 ميلادي توانستند رتبه چهارم و پنجم در ليست بزرگترين برندهاي گوشي‌ در آمريکا را از آن خود کنند.
 
در بخش محبوب‌ترين ابزارهاي کاربردي مخصوص گوشي‌هاي هوشمند، فيس‌بوک با 69.5 درصد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است که پس از آن يوتيوب با 55.9 درصد قرار دارد.
 
سومين ابزار محبوب براي کاربران آمريکايي Google Play با 51.5 درصد است و پس از آن Google Search با 50.6 درصد و Facebook Messenger با 49.8 درصد قرار دارند.

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آیا سامسونگ گلگسی اس ۷ به دوربین دو گانه مجهز است؟
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 ساعت 16:1 | بازدید : 338 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

/ کمپاني اچ تي سي اولين شرکتي بود که گوشي One M8 خود را با دوربين پشتي دوگانه روانه بازار کرد.پس از آن هوآوي هم در Honor6 Plus از دو دوربين در قسمت پشت اين گوشي استفاده کرد.حالا گزارش شده که سامسونگ هم در سال ۲۰۱۶ گلکسي اس ۷ يا محصولي ديگر را به دوربين دوگانه مجهز خواهد کرد.

يکي از کارمندان سامسونگ که با وبسايت iNews24 کره جنوبي گفتگو کرده، مي‌گويد که سامسونگ چهار طرح مفهومي از دوربين‌هاي دوگانه دارد که مراحل تست خود را مي‌گذرانند. در اين مرحله، از کيفيت تست‌ها و ميزان رضايت مهندسين سامسونگ از سيستم جديد اطلاعي در دست نيست.
وي افزوده که سامسونگ قصد دارد اين تکنولوژي را در نيمه اول سال ۲۰۱۶ به خدمت بگيرد؛ بنابراين ممکن است در گلکسي اس۷ ( Galaxy S7 ) شاهد استفاده از اين ويژگي باشيم.
سامسونگ تنها شرکتي نيست که بر روي تکنولوژي مذکور کار مي‌کند و از زمان آيفون ۶ نيز شايعاتي دال بر برنامه ريزي اپل براي توليد سيستمي مشابه شنيده مي‌شد. اخيرا اپل يک شرکت فعال در حوزه توليد دوربين‌هاي موبايل با عمق ديد بالا و ترسيم نقشه سه بعدي محيط را خريداري کرده و گفته مي‌شود که ممکن است در آيفون بعدي از اين تکنولوژي بهره بگيرد.
استفاده از دوربين دوگانه در اسمارت فون ها باعث افزايش عمق تصاوير و همچنين امکان تغيير فوکوس تصاوير پس از ثبت آن‌ها خواهد شد. ويژگي‌هايي که گفته مي‌شود دوربين‌هاي موبايل را بيش از گذشته به کيفيت دوربين‌هاي حرفه اي DSLR نزديک خواهد کرد.

|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


مشترکان واتس آپ در معرض حمله جایزه آمازون
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 ساعت 15:50 | بازدید : 426 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

 

 
 در اين پيام جعلي، به مشترکان واتس اپ اعلام ميشود که شرکت آمازون و واتس اپ در پروژه جديدي به يکديگر پيوسته اند و تعداد محدودي "کارت هديه" را بعنوان جايزه ويژه براي مشترکان در نظر گرفته‌اند. مدت‌هاست که برنامه‌هاي ارتباطي و به ويژه شبکه‌هاي اجتماعي مورد توجه مجرمان سايبري قرار گرفته‌اند و روزبروز با محبوب‌تر شدنشان، کاربران بيشتري را نيز در معرض خطر قرار مي‌دهند. برنامه ارتباطي واتس اپ، بار ديگر وسيله‌اي براي تهديد کاربران در دنياي مجازي شده است. نماينده ضد ويروس پاندا در ايران اعلام کرد کلاهبرداران اينترنتي با تکنيک‌هاي مهندسي اجتماعي و سوءاستفاده از نام شرکت آمازون، مشترکان بسياري را به يک لينک آلوده هدايت کرده و از آن مسير، تروجان مخربي را به تلفن همراه شان منتقل مي‌کنند. اين تروجان جديد که در بين محققان امنيتي با نام "Amazon Gift" يا همان "جايزه آمازون" شناخته مي شود، از طريق ارسال پيام هاي جعلي و وعده هاي دروغين و در نهايت کليک بر روي لينک مخربي که در انتهاي پيام گنجانده شده، به سيستم کاربران منتقل مي شود. در اين پيام جعلي، به مشترکان واتس اپ اعلام ميشود که شرکت آمازون و واتس اپ در پروژه جديدي به يکديگر پيوسته اند و تعداد محدودي "کارت هديه" را بعنوان جايزه ويژه براي مشترکان در نظر گرفته‌اند. سپس اعلام مي‌شود که تنها ۱۸ هزار کارت هديه باقي مانده و به زودي پايان مي يابد، بنابراين آنها را به کليک کردن روي لينک آلوده وسوسه مي کنند. بنا به اعلام شرکت امنيتي پاندا سکيوريتي، اين حقه بصورت گسترده اي در قاره آسيا افزايش يافته و پيش بيني مي شود که کاربران بيشتري را در سراسر دنيا مورد تهديد قرار دهد. در اين حمله سايبري، مجرمان، کاربران را طوري تحريک مي کنند تا هرچه سريعتر روي لينک آلوده کليک شود، اما اين جايزه تعيين شده چيزي به جز يک تروجان مخرب نيست که تلفن همراه کاربران را تحت تأثير قرار مي دهد. پس از آلوده سازي تلفن همراه، آنها را به يک شبکه آلوده ديگري که حملات متنوعي در آن اعمال مي شود، هدايت مي سازند. توصيه مي شود که کاربران در محيط مجازي، هرگز به اينگونه پيام ها اطمينان نکرده و براي تشخيص هويت خبري، تنها به وب سايت اصلي شرکت مراجعه نمايند. بديهي است که کليک کردن روي لينک هاي نا شناخته مي تواند تهديدات جبران ناپذيري را به دنبال داشته باشد.
 

|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


ده محصول مایکروسافت که در تکنولوژی تحول ایجاد کرد
دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 17:7 | بازدید : 250 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

 

مايکروسافت شرکت وسيعي است که توسط بيل گتس تاسيس شده است و تا کنون خدمات و محصولات بسياري را در زمينه تکنولوژي و کامپيوتر ارائه داده است که از هر نظري مورد استقبال قرار گرفته اند. امروز در گويا آي تي مي خواهيم نگاهي کوتاه به ۱۰ تا از بهترين محصولات اين شرکت داشته باشيم. پس در ادامه با ما همراه باشيد.

 
۱٫ويندوز ايکس پي
 
ويندوز ايکس پي يکي از محبوب ترين سيستم عامل هاي جهان است پس از خاتمه دادن ويندوز اييکس پي هنوز هم توسط برخي کاربران استفاده مي شود. ويندوز ايکس پي تحقق بخشيدن رويا بود چراکه کاربران را از محيطي يکنواخت و کلاسيک به محيط زيبا، گرافيکي و مدرن آورد.
 
۲٫ آفيس
 
آفيس يکي از ساده ترين و مفيد ترين ابزار توسعه يافته مايکروسافت است که در طول سال تکامل يافته و به يکي از بهترين مجموعه ها در بازار امروز بتبديل شده است. سال گذشته مايکروسافت آفيس را براي آي پاد منتشر کرد و اکنون ورد، اکسل و پاور پوينت آن به عنوان بهترين برنامه استفاده مي شود. اين ابزار در طي يک سال بيش از ۱۲ ميليون بار دانلود شده است.
 
۳٫ مايکروسافت داس
 
واژه DOS مخفف «Disk Operating System» بوده و سيستم عامل کامپيوترهاي سازگار با آي بي ام است که محبوب ترين نسخه آن يعني MS-DOS در سال ۱۹۸۰ منتشر شد. پس از آن رايانه ها مبتني بر سيستم عامل داس ساخته شدند.
 
۴٫ ايکس باکس
 
مايکروسافت به عنوان يکي از مشهور ترين و بهترين شرکت هاي نرم افزاري شناخته مي شود اما مي توان گفت که يکي از اصلي ترين حرکت هاي آن که بر محبوبيت اين شرکت افزوده است ساخت و راه اندازي ايکس باکس است. ايکس باکس يک کنسول بازي بوده که براي گيمر ها عرضه شد اکنون آخرين مدل اين دستگاه ايکس باکس وان است و به عنوان نسل هشتم کنسول هاي بازي در ماه مي ۲۰۱۳ معرفي شد.
 
۵٫ MSN messenger
 
مسنجر MSN به عنوان محبوب ترين مسنجر فوري جهان شناخته شد که براي اولين بار در سال ۲۰۰۵ عرضه شد. اما مايکروسافت با ارئه اسکايپ آن را منسوخ اعلام کرد و ديگر همه به اسکايپ روي آوردند.
 
۶٫ هاتميل – Hotmail
 
سرويس هاتميل در سال ۱۹۹۷ راه اندازي شد و مايکروسافت آن را حدود ۴۰۰ مييليون دلار خريداري کرد. راه اندازي آن با نام ام اس ان هاتميل آغاز شد که دومين سرويس ايميل رايگان پس از ياهو محسوب مي شود. هاتميل در سال ۲۰۱۱ نيز حدود ۳۶۰ ميليون کاربر فعال داشت و در اکتبر همان سال آخرين نسخه آن عرضه شد و پس از آن مايکروسافت سرويس Outlook را براي جايگزيني آن طراحي کرد.
 
۷٫ Outlook
 
اين سرويس به عنوان مديريت اطلاعات ايميل راه اندازي شد که همراه با مجموعه آفيس منتشر شد که البته شامل يک سرويس رايگان ايميل هم مي شود.
 
۸٫ ويندوز ۱۰
 
ويندوز ۱۰ آخرين نسخه از سيستم عامل ويندوز است که پس از ويندوز ۸٫۱ معرفي شد. ويندوز ۱۰ براي اولين بار در يک رويداد در تاريخ ۸ مهر ۱۳۹۳ پرده برداري شد. اين ويندوز ارتقا از ۷ و ۸ را ممکن مي سازد. سيستم عامل ويندوز ۱۰ براي رايانه هاي شخصي، موبايل تبلت به کار مي رود که قابليت يکپارچه سازي را نيز دارد. اکنون نسخه پيش نمايش اين سيستم عامل به صورت رايگان در دسترس عموم قرار دارد و نسخه اصلي آن به زودي در بازار ديده خواهدشد.
 
 
۹٫ کورتانا
 
کورتانا نام دستيار شخصي هوشمند در ويندوز فون ۸٫۱، مايکروسافت و ويندوز ۱۰ است. نام اين اپليکيشن برگرفته شده از شخصيت کورتانا مي باشد که اين شخصيت داراي هوش مصنوعي در مجموعه هيلو است.عملکرد اين اپليکيشن همانند سيري در سيستم عامل iOS اپل است. اين دستيار صوتي مي تواند صداي کاربر را تشخيص دهد و همچنين کارهاي روزمره را به آن يادآوري کند. البته کورتانا ويژگي هاي فراتري را به ارمغان مي آورد.
 
۱۰٫ DirectX
 
و در آخر DirectX مجموعه اي از فن آوري هاي چند رسانه اي است که براي بازي هاي رايانه اي در ويندوز منتشر شد و از زمان توسعه دهنده گان ويندوز ۹۵ نيز وجود دارد.

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


در آمد اپل از آیفون سر چشمه میگیرد
دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 16:59 | بازدید : 266 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

 

در روزهاي گذشته عرضه ي اپل واچ به مشتريان آغاز شد و اين روزها بعيد است نام اپل را بدون کلمه «واچ» بشنويد؛ همه در مورد اين ساعت سخن مي گويند و در پي يافتن کاربردي هستند تا دست کم بتوانند براي ورود به جهان گجت هاي پوشيدني، دليلي داشته باشند.

 
رسالت ساعت اپل نيز البته همين بوده؛ آمده تا کاربران را به «گجت هاي پوشيدني» علاقه مند سازد و تا اينجا هم خوب پيش رفته، توانسته در يک روز، رکورد فروش يک سال محصولاتي که با پلتفرم Android Wear فروخته شده اند را جا به جا کند.
 
اما به درآمدهاي اين شرکت که نگاهي (غير رسمي) داشته باشيم، مي بينيم که ساعت، همچنان نظير يک قطره از يک درياست؛ آيفون ها هنوز پرچمداران کمپاني ساکن کوپرتينو هستند. در ادامه با ما همراه باشيد.
 
گزارش مالي رسمي اپل را فردا در ديجياتو مطالعه خواهيد کرد؛ گزارشي که در آن مي خوانيد که در سه مال اول سال ۲۰۱۵، چه تعداد آيفون، آيپد و مک به فروش رفته اند؛ در اين ميان انتظار مي رود که پس از انتشار اين اخبار، ارزش سهام کمپاني مورد بحث و سود سهام داران افزايش چشم گيري داشته باشد.
 
در طول اين کنفرانس (که معمولا تيم کوک و مدير ارشد امور مالي اپل به سوالات خبرنگاران و سهام داران پاسخ مي دهند) همه مي خواهند بدانند چه تعداد از هر محصول فروش رفته و اولين ساعت هوشمند اين کمپاني، چطور مي فروشد و مديران چگونه در تلاش براي تامين تقاضاي بالا و عرضه ساعت اپل به خريداران هستند؛ با اين حال، اپل پيشتر نيز ذکر کرده بود که در اين کنفرانس، خبري از آمار مربوط به فروش ساعت هاي هوشمندش نخواهد بود.
 
از روز جمعه و شروع فروش رسمي ساعت ها، ۳۰۰۰ اپليکيشن براي اين محصول آماده به کار بوده اند. ساعت صرفا با آيفون ۵ يا نمونه هاي جديدتر کار کرده و قيمتي بين ۳۴۹ الي ۱۷۰۰۰ دلار دارد. اپل اما نمي خواهد ميزان فروش پوشيدني اش را در گزارش هاي مالي دوره اي خود بيارود. با اين حال برخي از تحليلگران باور دارند که شرکت مذکور در اين دو هفته و از شروع ثبت پيش سفارشات، توانسته دست کم دو ميليون ساعت پيش فروش کند.
 
در حالي که توجه جهان به جديدترين محصول اپل (پس از تصدي تيم کوک بر اين شرکت) جلب شده، نتايج فروش ساعت در گزارش هاي مالي بعدي تاثير چنداني نخواهند گذاشت. در دوره پيشين، اين آيفون بود که توانست ۷۰ درصد از درآمدهاي شرکت مورد بحث را تامين نمايد.
 
در دوره اي سه ماهه منتهي به پايان ماه سپتامبر، اپل توانست بيشترين فروش آيفون را رقم زند (۷۴.۵ ميليون) و بالاترين درآمد در تاريخ ۳۸ ساله خود را نيز به دست آورد؛ همه اين ها در حاليست که رکورد بالاترين سود تاريخ يک کمپاني در جهان در يک دوره سه ماهه نيز براي اپل به ثبت رسيد. از زمان عرضه آيفون هاي ۴.۷ و ۵.۵ اينچي، اين محصولات بدل به يک بمب تقاضا براي شرکت ساکن کوپرتينو گشته بودند.
 
اپل بيش از هر زمان ديگري به آيفون هايش متکي شده، اين موضوع بيشتر به دليل افزايش اندازه موبايل ها و کاهش تقاضا براي تبلت هايش روي داده؛ حال ۶۹ درصد درآمد اين شرکت در دوره مالي گذشته به آيفون اختصاص داشته و اين در حاليست که متکي بودن صرفا بر يک محصول، حتي براي شرکت بزرگي نظير اپل، از ريسک بسيار بالايي برخوردار است. پيشتر نيز چنين بوده که تقاضا در دوره مالي اول پس از عرضه آيفون هاي جديد بالا و سپس در دوره هاي مالي بعدي،‌ در قياس با دوره اول بسيار کاهش يافته است. تحليلگران براي سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ نيز انتظار چنين بازخورد مشابهي از سوي بازار دارند. حال گمان مي رود که اپل در سه ماه اخير، توانسته ۵۶.۸ ميليون آيفون بفروشد. چنين رقمي در قياس با مقطع زماني مشابه در سال پس البته همچنان داراي ۳۰ درصد رشد است.
 
تحليلگران همچنين بر اين باورند که درآمد کلي شرکت ياد شده در مقايسه با سه ماهه پيشين، با ۲۵ درصد کاهش رو به رو خواهد بود. مساله زماني اندکي حاد به نظر مي رسد که بدانيد اين شرکت در سه سال اخير براي دوره هاي مالي سه ماهه دوم خود با نهايتا ۱۹ درصد کاهش روبرو بوده است.
 
انتظار مي رود اپل روز آينده اعلام کند که به هر سهم، سودي ۲.۱۶ دلاري خواهد رسيد و درآمد کلي اين سه ماهه نيز ۵۶.۰۶ ميليارد دلار است. وال استريت ژورنال نيز پيشبيني مي کند که در سه ماهه بعدي که در ماه ژوئن به پايان خواهد رسيد، اين کمپاني به سود نا خالص ۴۷.۰۶ ميليارد دلار دست خواهد يافت.
 
فاکتوري به نام چين
برگ برنده ي اپل، چين است. در حالي که بيشتر افراد ساکن ايالات متحده تمايل دارند خريد گجت هاي جديدشان را در روزهاي انتهايي سال انجام دهند، چيني ها معمولا اين کار را هنگام سال نوي خود (در ماه فوريه) انجام مي دهند.
 
چين در سال ۲۰۱۱ بدل به بزرگترين بازار اسمارت فون در جهان شد و حال خانه ۵۲۰ ميليون کاربر است که از اين دسته محصولات به گرمي استقبال مي نمايند. اپل مدت هاست تلاش مي کند که با اين کشور همکاري هاي لازم را شروع کند و حال، بزرگترين اپراتور چين، به ۸۰۰ ميليون نفر از مشترکان خود محصولات اپل را پيشنهاد مي دهد.
 
در دوره سه ماهه مالي اخير، کشور چين به حدي از محصولات کمپاني ياد شده استقبال نموده که حتي چيزي نمانده بود از بازار ايالات متحده نيز در اين زمينه پيشي بگيرد. اپل در آن سه ماه، توانست ۱۶.۱ ميليارد دلار از کشور ياد شده درآمد داشته باشد که مي توان گفت در قياس با سال گذشته اش، رشدي ۷۰ درصدي داشته است. تحليلگران حال بر اين باورند که در دوره مالي اخير نيز، کشور چين مي تواند درآمدهاي اپل را نجات دهد.
 
آيپد همچنان دست و پا مي زند
 
در دوره مالي منتهي به ۲۷ دسامبر، تقاضا براي آيپد براي اولين بار کاهش خود را نشان داد و فروش اين محصولات در آن دوره ۱۸ درصد کمتر شد. اپل در ماه اکتبر سال گذشته اير ۲ و ميني ۳ را معرفي کرد اما تحليلگران بر اين باورند که صرفا پردازنده هايي سريع تر نمي توانند باعث جلب توجه خريداران گردند. در عوض بسياري از خريداران آيپد يا به سراغ نمونه هاي ارزان و قديمي تر رفتند و يا ترجيح دادند با آيفون هاي بزرگتر روزگار بگذرانند.
 
سرمايه گذاران اپل و تحليلگران مدت هاست که از خود مي پرسند آيا کاهش تقاضا براي آيپد موقتيست يا قرار است پايدار بماند. اپل اما اين کاهش تقاضا را در کنفرانس مالي قبلي خود به يک «سرعت گير» در يک جاده تشبيه کرد و اميدوار است به زودي اوضاع مانند سابق شوند.
 
اما Fortune باور دارد در اين دوره مالي نيز، تقاضا براي آيپد با ۱۴ درصد کاهش رو به رو خواهد شد، کاهشي که اجازه نمي دهد سودي ۱۴.۱ ميليون دلاري به جيب اپل سرازير گردد.
 
در اين ميان فروش مک ها ولي پر قدرت بوده اند؛ گمانه زني مي شد که شرکت مورد بحث بتواند ۵.۵۱ ميليون مک را به فروش برساند ولي اپل توانسته ۵.۵۲ عدد از محصولات ياد شده را به فروش برساند. مک ها، ۹.۳ درصد از درآمد اپل را تشکيل مي دهند و حال درآمد حاصل شده از کامپيوترها به رکورد جديدي، يعني ۶.۹۴ ميليارد دلار خواهد رسيد.
 
اپل در ماه گذشته مک بوک جديد و زيباي خود را نيز رونمايي کرد؛‌ محصولي که از تمام مک هاي قبلي باريک و نازک تر است. انتظار مي رود نوت بوک جديد اپل، در سه ماه سوم نيز به کمک اين کمپاني شتافته و منبع درآمد خوبي براي اپل باشد. (گزارش رسمي از کنفرانس مالي اپل را مي توانيد به زودي در ديجياتو مطالعه فرماييد.)

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نکات برای تقویت حریم خصوصی
دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 16:50 | بازدید : 225 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

در شرايطي که کارشناسان مخالف تمامي نظارت ها نيستند، اما بر هدفمندي آنها تاکيد دارند. به گفته آنها، بايد توازني بين نظارت و جمع آوري اطلاعات در برابر نيازهاي امنيتي کشورها ايجاد شود.

آيا تحقق حريم خصوصي آنلاين واقعي امکان پذير است؟ به گفته کارشناسان، روش هايي براي دشوارسازي نظارت تهاجمي و گسترده (از جمله نظارت دولت ها) بر فضاي مجازي وجود دارند، اما اين مساله که هر فردي اندازه اي مشخص از حريم خصوصي را مد نظر داشته باشد، غير ممکن است.
 
حتي افرادي که ادعا مي کنند به طور کلي چيزي براي پنهان کردن ندارند، روي پنجره هاي خانه خود پرده انداخته و به هر فردي اجازه نمي دهند تا اطلاعات کارت اعتباري آنها را مشاهده کنند.
 
با توجه به رويدادهاي چند سال گذشته و افشاگري هاي "ادوارد اسنودن" درباره شنود و جمع آوري اطلاعات کاربران از سراسر جهان توسط آژانس امنيت ملي آمريکا و حتي نظارت دولت اين کشور بر نامه هاي پستي، پرسش هاي جدي درباره تحقق حريم خصوصي به ويژه در فضاي مجازي و مکالمات تلفني در هر سطحي مطرح شده است.
 
به گفته کارشناسان، براي آن که از نظارت دولت ها بر زندگي خود جلوگيري کنيد دو روش وجود دارد. يکي از آنها دوري و عدم حضور در دنياي مجازي است. اين به معناي عدم استفاده از تلفن همراه بوده و اگر به واسطه شغل خود نيازمند استفاده از آن هستيد، بايد هنگامي که کاري نداريد تلفن همراه را خاموش کرده و باتري آن را نيز خارج کنيد. در غير اين صورت اين وسيله همچنان مي تواند موقعيت مکاني شما را مشخص کند.
 
همچنين، قطع ارتباط با دنياي مجازي شامل پرهيز از کسب و کار آنلاين و عدم ارسال هيچ گونه ايميل و يا ارسال محتوا روي شبکه هاي اجتماعي مي شود. بي ترديد، قصد نداريد اين اطلاعات توسط ديگران جمع آوري و ذخيره شوند.
 
با اين وجود، کارشناسان معتقدند روش هايي براي افراد حقيقي و حقوقي وجود دارند که مي توانند نظارت بر فعاليت هاي آنها در دنياي مجازي را براي ديگران از جمله دولت ها دشوار کنند. اقدام هايي که در ادامه اين مطلب به آنها اشاره مي شود، توسط کارشناسان توصيه شده اند.
 
1. اطمينان حاصل کنيد رايانه شما داراي رمزنگاري کل ديسک بوده و توسط گذرواژه محافظت مي شود.
 
2. ايميل هاي خود را رمزنگاري کنيد. همچنين، کاربران نبايد از نام هاي مستعاري در حساب کاربري ايميل خود استفاده کنند که موجب شناسايي هويت آنها مي شوند. اين مساله که يک فروشنده شخص سوم کليدهاي رمزنگاري کاربران را در اختيار نداشته باشد، مهم است.
 
3. از ويژگي ها و قابليت هايي مانند مسدود کردن تبليغات و HTTPS براي ناشناس ماندن تا حد ممکن استفاده کنيد. به عنوان مثال، هنگام حضور در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي مي توانيد از حالت ناشناس و مرور خصوصي مرورگر وب خود استفاده کنيد.
 
4. راه اندازي خودکار درايو دي وي دي و تمامي برنامه هاي ضروري در سيستم عامل رايانه خود براي حصول اطمينان از اين که ويروس ها نمي توانند دستگاه شما را آلوده کنند، غير فعال کنيد.
 
5. از يک سيستم عامل نصب شده جداگانه براي فعاليت هايي که قصد نداريد با فعاليت هاي ديگر در ارتباط باشند، استفاده کنيد. افرادي که به چنين محافظتي نياز دارند به راحتي از اختصاص زمان براي انجام آن پرهيز مي کنند. اين در شرايطي است که کاربران به اقدام هاي محافظتي داخلي و شفاف نياز دارند.
 
6. هنگامي که از تلفن هوشمند خود استفاده نمي کنيد، آن را در يک کيف ضد امواج راديويي قرار دهيد. در توليد اين کيف ها از مس استفاده مي شود و نمونه هاي خوب آنها مي توانند تمامي امواج راديويي را مسدود کنند. بر همين اساس، جي پي اس کار نکرده، امکان برقراري ارتباط با دکل هاي مخابراتي وجود نداشته و دستگاه نمي تواند فعاليت هاي شما را مشاهده، ثبت و يا ارسال کند. تلفن همراه زنگ نخواهد خورد و هيچ فردي نمي تواند مکان آن را تا زماني که از کيف خارج نشده، شناسايي کند.
 
7. از شبکه هاي خصوصي مجازي (VPN) استفاده کنيد. از اين طريق، تونل ارتباطي امني براي انجام فعاليت هاي خود در اينترنت ايجاد مي کنيد.
 
اين مساله که بين حريم خصوصي و امنيت ارتباطي وجود ندارد، درست نبوده و کاربران نبايد براي به دست آوردن يکي، ديگري را قرباني کنند. در شرايطي که کارشناسان مخالف تمامي نظارت ها نيستند، اما بر هدفمندي آنها تاکيد دارند. به گفته آنها، بايد توازني بين نظارت و جمع آوري اطلاعات در برابر نيازهاي امنيتي کشورها ايجاد شود. بي ترديد، براي رديابي و دستگيري مجرمان و افراد خطرناک، دولت ها نيازمند برخي اقدام هاي نظارتي بوده، اما اين مساله نبايد به معناي نقض حريم خصوصي مردم باشد.

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آپديت اندرويد 5 براي گلکسي آلفا (SM-G850) ارايه شد
دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 16:42 | بازدید : 233 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

/ اولين دستگاه سامسونگ در سري Galaxy که بدنه اي مرکب از فلزي و پلاستيک داشت، اولين دستگاهي که طراحي شده بود تا پاسخي به انتقادات و انتظارات کاربران باشد، يک دستگاه لوکس که سامسونگ تمرکز ويژه اي روي آن نداشت. تمرکز ويژه از اين نظر که فروش خيلي بالايي را از آن انتظار نداشت و خيلي زود به توليد آن پايان داد. دستگاهي که در بهبوهه شهريور و ارايه آيفون هاي جديد، در کنار گلکسي نوت 4 (آلفا کمي زودتر معرفي شد) به بازار آمد. اين دستگاه با تمام خوب بودنش اما از هجمه تبليغاتي سامسونگ بي نصيب بود و سر و صداي زيادي پيرامونش نبود. اين کم لطفي سامسونگ تا ارايه آپديت اندرويد 5 هم ادامه داشت و کم کم گمان مي کردند که آلفا آپديت نمي شود، خبر خوب اين است که اين تصور اشتباه بوده است.

 
گلکسي آلفا مدل SM-G850 را دارد و اين دستگاه امروز به اندرويد 5.0.2 به روزرساني شده است. حتما مي دانيد که گلکسي اس 5 به اندرويد 5 و گلکسي نوت 4 به اندرويد 5.0.1 به روزرساني شدند. گلکسي A3 هم به اندرويد 5.0.2 به روزرساني شد. اين به روزرساني چند تغيير در رابط کاربري داشته است. محيط سياه رابط کاربري که قبلا مصرف باتري خيلي کمتري داشت، حالا سفيد شده است، برنامه هاي Call، Message و چند برنامه ديگر تغيير در رابط کاربري داشته اند.
 
سرعت دستگاه و عملکرد آن ارتقا ميابد و در مجموع خبر خوشحال کننده اي براي دارندگان اين دستگاه زيباي سامسونگ خواهد بود. در بخش تصاوير مي توانيد تغييرات را ببينيد.
 
در حال حاضر اين به روزرساني براي اپراتور SK Telecom کشور کره ارايه شده است و به مرور براي ديگر نقاط دنيا هم عرضه خواهد شد. اطلاعات اين رام را مي توانيد در ادامه تصاوير ببينيد.
 
البته توجه داريد که ظاهر رابط کاربري اين به روزرساني با آنچه که در گلکسي اس 6 و اس 6 اج ديده ايم متفاوت است. شما گلکسي آلفا داريد يا تجربه کاربري با آن را داريد؟ به نظر شما چطور دستگاهي است؟
 

|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نسخه دوم هک کلش god of gem
جمعه 4 ارديبهشت 1394 ساعت 7:11 | بازدید : 3144 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

 

  • الماس و سکه و الکسیر و دارک اکسیر بینهایت 
  • امکان چت آنلاین گولبال
  • امکان ساخت منطقه به شکل دلخواه بدون هیچ محدودیتی
  • امکان ساخت تمام سرباز ها و اسپل ها و بالا بردن لول آن ها
  • امکان حذف اسپل ها و سرباز ها
  • امکان اتک زدن سینگل
  • امکان سیو شده و هک آنلاین 
  • اتک گولبال




دانلود در ادامه مطلب

مشکل در دانلود برطرف شد

 


|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22


بهترین نسخه هک شده clash of clan
سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 ساعت 16:55 | بازدید : 636 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

با سلام این نسخه رو گذاشتم برای علاقه مندان به کلش آو کلن  کاملا رایگان

قالبلیت ها و امکانات:

1-تان حال یازده

2-جاینت کینگ

3- پکا کینگ

4-گابلین کینگ

5- ویچ تاور
6- باربارین تاور

7-اتک گلوبال

8-اتک سینگل

9- چت گلوبال

سایز فایل:62MB

نوع فایل: apk

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

مشکل در دانلود بر طرف شد

 


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نظر سنجی

به مطالب وبلاگ چه امتیازی میدهید؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 51366
تعداد مطالب : 95
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر خودرو و تکنولوژی و آدرس cartec.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 95
:: کل نظرات : 13

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 27
:: بازدید ماه : 83
:: بازدید سال : 1406
:: بازدید کلی : 51366