بهترین و بروز ترین وبلاگ درباره تکنولوژی
با اولين نمونه لاي فاي آشنا شويد . لای فای جایگزین فای فای بدون امواج!!!!!!!
دو شنبه 25 آبان 1394 ساعت 16:33 | بازدید : 221 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )
 
تاریخ انتشار: 94/08/25 14:20 
باشگاه خبرنگاران/ محققان موفق به توسعه نمونه اوليه يک فناوري اتصال به اينترنت مبتني بر نور به اسم Li-Fi شده اند که پيش بيني مي شود نحوه اتصال به اينترنت را متحول کند. محققان يک موسسه پژوهشي در برلين 4 سال پيش اميدوار بودند با استفاده از يک روش جديد که نام آن را Li-Fi گذاشته اند فن آوري ارسال اطلاعات با نور را جايگزين ارسال اطلاعات با امواج کنند. لامپ هاي LED در هر ثانيه چندين بار خاموش و روشن مي شوند و اين خاموش و روشن شدن به چشم انسان قابل رويت نيست. گرچه حداکثر سرعت ارسال اطلاعات با پروتکل واي فاي ۷ گيگابايت در ثانيه است و فن آوري لاي فاي حداکثر مي تواند به سرعت ارسال ۳ گيگا بايت در ثانيه برسد اما مزيت اصلي لاي فاي در عدم نياز به تجهيزات مخصوص ارسال اطلاعات در محيط است. اما حالا محققان موفق به توسعه نمونه اوليه يک فناوري اتصال به اينترنت مبتني بر نور به اسم Li-Fi شده اند که پيش بيني مي شود نحوه اتصال به اينترنت را متحول کند.   چهار سال پيش يک محقق اسکاتلندي به نام هارالد هاس ايده يک نوع اتصال بي سيم به اينترنت را مطرح کرد که با استفاده از لامپ هاي LED کار مي کرد. اکنون اين محقق پس از گذشت چهارسال، موفق به ارايه نمونه اوليه اين فناوري شده است. اين فناوري Li-Fi نام دارد و با استفاده از پانل هاي خورشيدي، انرژي لازم براي لامپ هاي LED را فراهم مي کند؛ سپس از نور چشمک زن لامپ براي انتقال اطلاعات استفاده مي شود.  مدير اين پروژه در توضيح اختراع خود گفته است: در حال حاضر براي ارتباط با اينترنت، از کابل يا امواج راديويي استفاده مي شود که هر دو به راحتي قطع مي شوند؛ ولي استفاده از نور براي انتقال اطلاعات بسيار سريعتر و امن تر از فناوري پهن باند بي سيم کنوني است.  براي استفاده از اين فناوري، کاربر بايد يک روتر مخصوص Li-Fi در اختيار داشته باشد. درست است که انتقال اطلاعات با استفاده از اين روش مبتني بر نور است؛ ولي امواج نوري نامرئي هستند و آلودگي نوري ايجاد نمي کنند. همچنين اين فناوري امکان هک و جاسوسي را به ميزان قابل ملاحظه اي کاهش مي دهد.     

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


: گوشي هوشمند A2010 لنوو؛ امکانات کافي و قيمت باورنکردني
دو شنبه 25 آبان 1394 ساعت 15:43 | بازدید : 178 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )
آخرین خبر 
تاریخ انتشار: 94/08/25 14:51 
فارنت/ شرکت لنوو پس از خريد موتورولا با توجه به سابقه خوب برندينگ در بازارIT ، اين روزها با توليد و عرضه‌ي گوشي‌هاي ميانرده و بالا رده‌ي خود، گام بلندي را در صنعت گوشي‌هاي تلفن همراه برداشته و به نظر مي‌رسد که اين شرکت در آينده‌اي نه چندان دور، در پازار داغ و پر رقابت تلفن‌هاي همراه هوشمند، حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد. در دسته‌بندي گوشي‌هاي لنوو، سري A در دسته گوشي‌هاي خوش قيمت با امکانات کافي قرار مي‌گيرند که در ادامه به بررسي کلي محصول پرطرفدار A2010 خواهيم پرداخت.  صفحه نمايش اين گوشي هوشمند 5/4 اينچ با رزولوشن 854×480 پيکسل بوده که از پنل IPS بهره مي‌برد و قابليت نمايش 16 ميليون رنگ را دارد. يک باتري 2000 ميلي آمپري مسئوليت تأمين انرژي را بر عهده دارد. با سخت افزاري نسبتاً قوي، از پردازنده 4 هسته‌اي مدياتک مدل MT6735 با فرکانس 1 گيگاهرتز و گرافيک Mali-T720 بهره مي‌گيرد که زمينه مناسب جهت اجراي روان برنامه‌ها و بازي‌ها را فراهم کرده است.  از مشخصات A2010 مي‌توان به دوربين پشتي 5 مگاپيکسل مجهز به فلش LED و دوربين سلفي 2 مگاپيکسل، سيستم عامل اندرويد پيش‌فرض 1/5، حافظه ذخيره سازي 8 گيگابايت قابل ارتقاء تا 32 گيگابايت و حافظه رم 1 گيگابايت اشاره کرد. اين مدل از دو سيم کارت نانو به طور هم‌زمان پشتيباني مي‌کند و شايد تنها تلفن همراهي باشد که در بازه قيمتي خود علاوه بر شبکه 2G و 3G با شبکه 4GLTE نيز سازگار است.  گوشي A2010 لنوو در دو رنگ سفيد مرواريدي و مشکي با يک سال گارانتي سازگار ارقام عرضه مي‌گردد.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویر موبایل تا شو سامسونگ لو رفت
دو شنبه 25 آبان 1394 ساعت 15:37 | بازدید : 205 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )
تصاوير موبايل تاشو جديد سامسونگ لو رفت 
تاریخ انتشار: 94/08/25 15:32 
 امروز تصاويري از تلفن هوشمند آتي سامسونگ که هفته گذشته توسط آژانس نظارتي TENAA تاييد شده بود، لو رفته است. با نگاه به اين تصاوير مي توان گفت موبايل SM-W2016 در واقع نسخه تاشوي گلکسي S6 خواهد بود زيرا هم بدنه اي متشکل از شيشه و فلز دارد و هم مشخصات آنها بسيار شبيه يکديگر هستند.  تاکنون شايعات حاکي از اين بودند که تلفن تاشوي سامسونگ با نام گلکسي Golden 3 عرضه مي شود اما به احتمال زياد اينگونه نخواهد بود و اين محصول با نام SM-W2016 به بازار جهاني ارائه خواهد گشت.  از مشخصات اين موبايل تاشو هم مي توان به دو صفحه نمايش 3.9 اينچ Super AMOLED با رزولوشن 1280×786 پيکسل، صفحه کليد عددي (T9)، دوربين 16 مگاپيکسل در عقب و 5 مگاپيکسل در جلو اشاره کرد. چيپست 8 هسته اي 64 بيتي اگزينوس 7420، سه گيگابايت رم، 64 گيگابايت حافظه داخلي و اندرويد 5.1.1 از ديگر امکانات اين موبايل به شمار مي روند.  در ضمن، اين ديوايس با اندازه 120.4×61×15.1 ميلي متر و 204 گرم وزن ساخته شده و يک موبايل بسيار باکيفيت و کاربردي براي افرادي محسوب مي شود که به تلفن هاي تاشو علاقه دارند.  در ادامه و بخش تصاوير مي توانيد عکس هاي لو رفته از اين محصول را مشاهده کنيد.
 lمنبع خراسان نیوز ودیجیاتو
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نظر سنجی

به مطالب وبلاگ چه امتیازی میدهید؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 66
بازدید کل : 51349
تعداد مطالب : 95
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر خودرو و تکنولوژی و آدرس cartec.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 95
:: کل نظرات : 13

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 66
:: بازدید سال : 1389
:: بازدید کلی : 51349